دانلود آهنگ جدید | پروا موزیک

بیوگرافی حسین پناهی - دانلود آهنگ های حسین پناهی - پروا موزیک

پروا موزیک تابع قوانین جمهوری اسلامی میباشد و در پایگاه ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد ثبت شده است .
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بیوگرافی حسین پناهی

دسته بندی : بیوگرافی تاریخ : دوشنبه 17 آگوست 2020

بیوگرافی حسین پناهی

بیوگرافی حسین پناهی

جهت مطالعه بیوگرافی به ادامه مطلب مراجعه فرمائید در صورت

مشاهده تمامی آهنگ های (حسین پناهی) در رسانه پروا موزیک با ما همراه باشید




متن بیوگرافی حسین پناهی

حسین پناهی متولد 6 شهریور 1335 در روستای دژکوه (بازیگر، شاعر) است. در روستای دژکوه از توابع شهر سوق شهرستان کهگیلویه بدنیا آمد. حسین پناهی در سال 1356 با همسرش شوکت ازدواج کرد، ثمره این ازدواج دو دختر بنام های لیلا متولد 1357 و آنا متولد 1359 و یک پسر بنام سینا متولد 1363 می باشد.

پسر حسین پناهی

بیوگرافی حسین پناهی

 فارغ التحصیل دروس حوزه در مدرسه آیت الله گلپایگانی در قم و دوره دیده 4 ساله بازیگری و نمایشنامه نویسی از مدرسه هنری آناهیتا در تهران می باشد. پس از تحصیلات مدرسه به سفارش پدرش سال 1351 به مدرسه حوزه علمیه آیت الله گلپایگانی در قم رفت و بعد از پایان تحصیلات و ملبس شدن به محل زندگی خود بازگشت.

بیوگرافی حسین پناهی

حسین پناهی چند ماهی که در کسوت روحانی بود، روزی زنی با یک پرسش به او مراجعه کرد و در مورد نجس شدن روغن محلی حاصل دسترنج چند ماه اش توسط فضله موش سوال کرد. پناهی که می دانست کل روغن نجس شده ولی از آنجایی که آن حاصل خرج سه چهار ماه خانواده زن بود بهش گفت همان فضله و مقداری از اطراف آن را در بیارد و دور بریزید و روغن دیگر مشکلی ندارد، بعد از این اتفاق او دیگر نتوانست تحمل کند و سال 1354 لباس روحانیت را درآورد. این اقدام او به طرد چند ساله خانواده منجر شد.

بیوگرافی حسین پناهی

بعد از درآوردن لباس روحانیت در سال 54 به شوشتر رفت و در آن شهر معلم شد، سپس به اهواز رفت و در مشاغل مختلفی کار کرد، در نهایت سال 1360 به تهران مهاجرت کرد. او در تهران 4 سال دوره بازیگری و نویسندگی دید. در سال 1361 با تئاتر وارد عرصه بازیگری شد و همزمان فیلمنامه نویسی و کارگردانی را نیز شروع کرد، در سال 1363 با سریال محله بهداشت وارد قاب تلویزیون شد او یکسال بعد در سال 1364 به استخدام صدا و سیما درآمد. او با سریال آژانس دوستی در سال 1380 به شهرت رسید. آخرین بازی او در سریال روزگار قریب در سال 1381 بود، جالب است بدانید او بخشی از دیالوگ های سریال امام علی را نوشته و علاوه بر بازیگری مشاور فیلمنامه نویس بود.

بیوگرافی حسین پناهی

گرچه بیشتر مردم او را بازیگر می شناسند اما حسین پناهی یک شاعر چیره دست بود، اولین مجموعه شعر او با نام من و نازی در سال 1376 منتشر شد و تابحال علاوه بر 16 بار تجدید چاپ به شش زبان دنیا نیز ترجمه شده است. او بعد از مدتی شروع به ضبط آلبوم های خود بصورت دکلمه نیز کرد.

حسین پناهی در نهایت 14 مرداد 1383 درگذشت، او در اواخر عمر خود تنها زندگی می کرد و بین 4 – 6 روز بعد فوت، جسد وی در خانه اش پیدا شد.

پزشک قانونی علت مرگ را سکته قلبی خواند اما یغما گلرویی شاعر و ترانه سرا در یادداشتی مرگ او را خود خوانده و خودکشی عنوان کرد. آنا دختر حسین پناهی در یادداشتی شدیداللحن گفته های یغما گلرویی را تکذیب و او را به دروغگویی متهم کرد، اما گلرویی دوباره در یادداشتی گفته های خود را تکرار و  تاکید کرد.

پناهی پس از فوت به خواست خود در کنار قبر مادرش در محل زادگاه خود در روستای دژکوه در آغوش خاک آرام گرفت، او قبلا گفته بود : به بهشت نمی روم اگر مادرم آنجا نباشد …

بیوگرافی حسین پناهی

 

دیدگاه کاربران انتشار یافته : 0 - در انتظار بررسی : 39
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.