دانلود آهنگ جدید | پروا موزیک

بیوگرافی مهرزاد امیرخانی + دانلود آهنگ های مهرزاد امیرخانی - پروا موزیک

پروا موزیک تابع قوانین جمهوری اسلامی میباشد و در پایگاه ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد ثبت شده است .
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیوگرافی مهرزاد امیرخانی

دسته بندی : بیوگرافی تاریخ : شنبه 25 می 2019

بیوگرافی مهرزاد امیرخانی

بیوگرافی مهرزاد امیرخانی

جهت مطالعه بیوگرافی به ادامه مطلب مراجعه فرمائید در صورت

مشاهده تمامی آهنگ های (مهرزاد امیرخانی) در رسانه پروا موزیک بر روی لینک زیر کلیک کنید

مهرزاد امیرخانی




متن بیوگرافی مهرزاد امیرخانی

مهرزاد امیرخانی متولد 14 شهریور 1362 در تهران ( ترانه سرا و خواننده) می باشد. در خیابان جیحون بدنیا آمد و در ستارخان بزرگ شد. فارغ التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر نرم افزار می باشد، فعالیت خود را با خوانندگی شروع کرد سپس با گفتن شعر و در نهایت ترانه سرایی به موسیقی رسید. او ترانه سرای مرحوم مرتضی پاشایی بود.

بیوگرافی مهرزاد امیرخانی

در 15 سالگی شروع به یادگیری کیبورد و سپس ساز پیانو زیر نظر آرش معظمی کرد. در بیست سالگی در دوره سلفژ استاد شهریار شعربافیان شرکت کرد. در دوران دانشگاه زیر نظر پوران فرخزاد خواهر فروغ فرخزاد کلاس شعر و قصیده و مثتنوی رفت سپس از طریق یک آگهی روزنامه وارد شرکت استعدادیابی موسیقی شد. با وجود اینکه امیرخانی تصمیم داشت خواننده شود اما استعداد ترانه نویسی اش به خواندنش چربید و در همان شرکت با مرتضی پاشایی که آن زمان آهنگساز بود آشنا شد.

بیوگرافی مهرزاد امیرخانی

 آدم آهنی اولین آهنگ پاشایی با ترانه سرایی مهرزاد امیرخانی در همان شرکت خوانده و سپس منتشر شد، این دو چند هفته بعد از شرکت بیرون آمدند و باهم شروع به همکاری کردند. اولین آلبوم پاشایی با نام یکی هست در سال 91 با ترانه سرایی مهرزاد منتشر شد که به شدت آنها را مشهور کرد، این همکاری تا سال 93 که پاشایی بخاطر سرطان معده درگذشت به ضبط 50 ترانه رسید.

بیوگرافی مهرزاد امیرخانی

مهرزاد در سال 1390 در کنار ترانه سرایی با آهنگسازی مرتضی پاشایی آلبوم خود بنام کابوس را منتشر کرد، در سال 92 دو موزیک ویدیو بیرون داد و سال 93 – 94 تک ترک منتشر کرد. بصورت جدی از سال 94 همکاری خود را با ترانه شرقی شروع کرد.

بیوگرافی مهرزاد امیرخانی

ترانه های مهرزاد با صدای دیگر هنرمندانی چون، بابک جهانبخش، محمد علیزاده، رضا صادقی، علی لهراسبی، شهاب مظفری، حامد همایون، حمید عسگری و … منتشر شده است.

بیوگرافی مهرزاد امیرخانی

دیدگاه کاربران انتشار یافته : 0 - در انتظار بررسی : 45
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.