دانلود آهنگ جدید | پروا موزیک

در بازار دوست دوم فروشی تابلویی ۱۷۰ ساله از شوپن کشف شد - پروا موزیک

پروا موزیک تابع قوانین جمهوری اسلامی میباشد و در پایگاه ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد ثبت شده است .
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

در بازار دوست دوم فروشی تابلویی ۱۷۰ ساله از شوپن کشف شد

در بازار دوست دوم فروشی تابلویی ۱۷۰ ساله از شوپن کشف شد

جهت مطالعه ی ادامه ی خبر به ادامه مطلب مراجعه فرمائید.




متن در بازار دوست دوم فروشی تابلویی ۱۷۰ ساله از شوپن کشف شد

یک نقاشی رنگ و رو رفته از فردریک شوپن که در بازار دست‌دوم‌فروشی‌ها معامله شده بود، قدمتی ۱۷۰ ساله دارد و به دوران زندگی موسیقیدان نامدار لهستانی بازمی‌گردد.

 

پرتره موسیقیدان و پیانونواز برجسته قرن نوزدهمی لهستان که در یک بازار خرید و فروش اجناس کهنه و دست‌دوم دست به دست شده بود، سه دهه روی دیوارهای یک خانه آویزان بود. تا اینکه یک کارشناس آثار هنری دریافت این نقاشی چهره شوپن اثری تاریخی مربوط به بیش از ۱۵۰ سال پیش است.

 

خبر مربوط به این نقاشی ارزشمند ۱۷۰ ساله در روزهای اخیر همزمان با آغاز هجدهمین دوره رقابت آهنگسازی فردریک شوپن در ورشو، پایتخت لهستان دوباره به رسانه‌ها کشیده شد. این رقابت بین‌المللی برای شناسایی برترین استعدادهای نوازندگی و آعنگسازی با پیانو برگزار می‌شود و تا ۲۳ اکتبر ادامه می‌یابد. پس از آشکار شدن ارزش تاریخی پرتره شوپن، مالکان تابلو برنامه‌هایی متفاوت برای آن دارند و شاید بخواهند پرتره را به نمایش عمومی هم بگذارند.

 

نقاشی چهره فردریک شوپن در اندازه‌های ۲۹.۵ تا ۲۳.۳ سانتیمتر خلق شده و از آنجا که فقط نام کوچک آلفرد را کنار آن نوشته‌اند، کارشناسان هنوز نتوانسته‌اند هویت اصلی نقاش را پیدا کنند. قدمت تابلو به میانه‌های قرن ۱۹ بازمی‌گردد و از آنجا که نقاشی به دلیل نگهداری نامناسب پوسته‌پوسته شده بود، کارشناسان آن را بازسازی و بهسازی کردند و حالا می‌توان ارزش تابلو را بیشتر و بهتر دریافت.

 

فردریک شوپن در ۱۸۱۰ در دهکده‌ای نزدیک ورشو از مادری لهستانی و پدری فرانسوی به دنیا آمد. در ۱۹ سالگی برای آموختن حرفه‌ای موسیقی ابتدا به وین در اتریش و سپس به پاریس رفت و آنجا اقامت کرد، کنسرت داد و به آموزش پیانو پرداخت. شوپن در ۱۷ اکتبر ۱۸۴۹ در پایتخت فرانسه از دنیا رفت و در گورستان پرلاشز به خاک سپرده شد.

 

پرتره موسیقیدان نامدار لهستانی اوایل دهه ۱۹۹۰ در یک بازارچه محلی در لوبلین فروخته شد و خانواده‌ای که آن را خریده بود، در یک بحران مالی تصمیم گرفت ارزش و قدمت تابلو را مشخص کند. وقتی آشکار شد این نقاشی حدود ۱۷۰ سال در سخت‌ترین دوران تاریخ دوام آورده، مالکان از فکر فروختن تابلو بیرون آمدند و می‌خواهند آن را نگه دارند.

منبع: اختصاصی سایت «موسیقی ما»

دیدگاه کاربران انتشار یافته : 0 - در انتظار بررسی : 39
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.