دانلود آهنگ جدید | پروا موزیک

حسین اصلانی آهنگساز معاصر درگذشت + اخبار هنرمندان در پروا موزیک

پروا موزیک تابع قوانین جمهوری اسلامی میباشد و در پایگاه ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد ثبت شده است .
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

حسین اصلانی آهنگساز معاصر درگذشت

دسته بندی : اخبار هنرمندان تاریخ : یکشنبه 2 فوریه 2020

«حسین اصلانی» آهنگساز معاصر درگذشت

حسین اصلانی آهنگساز معاصر درگذشت

جهت مطالعه ی ادامه ی خبر به ادامه مطلب مراجعه فرمائید.




متن حسین اصلانی آهنگساز معاصر درگذشت

 «حسین اصلانی» -آهنگساز معاصر- سه‌شنبه هشتم بهمن در امریکا درگذشت.

حسین اصلانی آهنگساز معاصر درگذشتحسین اصلانی در سال ۱۳۴۰ به عنوان آهنگساز، تنظیم کننده و پیانیست در رادیو و تلویزیون ملی ایران مشغول به کار شد و برای بسیاری از خوانندگان و آهنگسازان صاحب نام از جمله محمد نوری، محمد سریر، فریدون شهبازیان قطعاتی را تنظیم کرد و در کنار آهنگسازی به‌طور پیوسته به تدریس و آموزش موسیقی مشغول شد. او یکم فروردین ۱۳۵۱ با مهاجرت به آمریکا تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد رشته آهنگسازی موسیقی معاصر و ارکستراسیون نزد اساتیدی همچون پروفسور دیری جان مایزل و پروفسور جول توم در دانشگاه پرچس سونی درس آموخت.

حسین اصلانی آهنگساز معاصر درگذشت 

اصلانی با تلاش در امر آموزش موسیقی در رشته پیانو و آهنگسازی توانست، تأثیر مطلوبی بر شهر محل اقامت یعنی نیویورک خود بگذارد و شاگردان بسیاری را پرورش دهد که بسیاری از آنها به چهره‌های موفق موسیقی در آمریکا بدل شده‌اند. او علاوه بر چیره‌دستی در هنر موسیقی شخصیتی فروتن، میهن دوست و با محبت است که احداث دو باب مدرسه در مقطع راهنمایی و دبیرستان در روستای زادگاهش به یاد مادرش، نمونه‌ای از این عشق به سرزمینش است. 

 تاثیر موسیقی محلی ایران، خاطرات کودکی و نوجوانی و نوستالژی وی نسبت به آثار موسیقی پاپ خودش و تحقیق گسترده بر روی آهنگسازانی چون چارلز آیوز، بلا بارتوک، ایگور استراوینسکی، آرون کاپلند، لئونارد برنشتاین و هوشنگ استوار و دیگر اساتیدی که ایشان علم موسیقی را نزد ایشان فرا گرفتند، همچنین ویژگی های موسیقی معاصر با خصوصیاتی پیشرو و درعین حال، اصیل و ریشه دار، از آثار حسین اصلانی، خصوصیاتی چندوجهی و منحصر به فرد ساخته بود.

حسین اصلانی آهنگساز معاصر درگذشت

منبع: اختصاصی سایت «موسیقی ما»

دیدگاه کاربران انتشار یافته : 0 - در انتظار بررسی : 44
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.