دانلود آهنگ جدید | پروا موزیک

بیوگرافی محمد گلریز خواننده و همسرش - پروا موزیک

پروا موزیک تابع قوانین جمهوری اسلامی میباشد و در پایگاه ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد ثبت شده است .
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

بیوگرافی محمد گلریز

دسته بندی : بیوگرافی تاریخ : یکشنبه 5 نوامبر 2017

بیوگرافی محمد گلریز

بیوگرافی محمد گلریز

جهت مطالعه بیوگرافی به ادامه مطلب مراجعه فرمائید در صورت

مشاهده تمامی آهنگ های (محمد گلریز) در رسانه پروا موزیک بر روی لینک زیر کلیک کنید

محمد گلریز




متن بیوگرافی محمد گلریز

محمد گلریز متولد 1325 در تهران (خواننده) است. نام اصلی وی محمد علی گلپایگانی برادر اکبر گلپایگانی معروف به گلپا می باشد، پدرش از مداحان سرشناس اهل بیت بود که با موسیقی هم آشنایی داشت. محمد گلریز متاهل است و از این زندگی صاحب سه فرزند، یک دختر و دو پسر می باشد. قبل از انقلاب بعنوان خواننده وارد رادیو شد تا اینکه سال 1358 با خواندن سرود این بانگ آزادی به شهرت رسید و حالا بازنشسته بانک صادرات است.

بیوگرافی محمد گلریز

موسیقی را بصورت جدی نزد برادرش اکبر یاد گرفت تا اینکه سال 1343 وقتی 18 ساله بود اولین آهنگ او از رادیو پخش شد. تا اینکه از سال 1352 رسما بعنوان خواننده برنامه گلچین در رادیو حضور هفتگی داشت. فعالیت حرفه ای او با گروه شیدا به سرپرستی محمدرضا لطفی شروع شد. نام هنری گلریز نیز بر گرفته از غزل حافظ با پیشنهاد دکتر نورعلیخان برومند (موسیقیدان) انتخاب کرد و تا انقلاب در برنامه گلچین رادیو هر هفته اجرای را تجربه کرد.

بیوگرافی محمد گلریز

سال 1358 یکسال بعد از تثبیت انقلاب با سرود نیایش رو به خواندن آهنگ های ارزشی آورد تا اینکه با سرود این بانگ آزادی با شعر حمید سبزواری به شهرت رسید. سرودهای ای شهید مطهر، رفتند یاران، خجسته باد این پیروزی، ای شهیدان خدایی نامتان پاینده باد از دیگر آثار مشهور وی در آن دوران می باشد.

بیوگرافی محمد گلریز

پنج برادر که هر یکی بنوعی در موسیقی فعالیت دارند. اکبر برادر بزرگتر معروف به گلپا شناخته تر است، دیگر برادر عباس که چند سال پیش دار فانی را وداع گفت، او نیز صدای گرمی داشت. برادر دیگر حسن از استادان موسیقی است که با برادر دیگر مجموعه بنام فراز و فرود در آسمان ردیف موسیقی را منتشر کردند.

بیوگرافی محمد گلریز

محمد گلریز در سال 1389 از طرف مهندس ضرغامی رئیس وقت سازمان صدا و سینما بعنوان خواننده ماندگار مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفت. استاد گلریز از سال 1349 به استخدام بانک صادرات درآمد و در سال 1374 کارمند نمونه شد او در سال 94 برای بانک صادرات در یک تیزر تبلیغاتی خوانندگی کرد.

بیوگرافی محمد گلریز

دیدگاه کاربران انتشار یافته : 0 - در انتظار بررسی : 44
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.