دانلود آهنگ جدید | پروا موزیک

بیوگرافی ایرج خواجه امیری + آهنگ های ایرج خواجه امیری - پروا موزیک

پروا موزیک تابع قوانین جمهوری اسلامی میباشد و در پایگاه ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد ثبت شده است .
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بیوگرافی ایرج خواجه امیری

دسته بندی : بیوگرافی تاریخ : جمعه 3 فوریه 2017

بیوگرافی ایرج خواجه امیری

بیوگرافی ایرج خواجه امیری

جهت مطالعه بیوگرافی به ادامه مطلب مراجعه فرمائید در صورت

مشاهده تمامی آهنگ های (ایرج خواجه امیری) در رسانه پروا موزیک بر روی لینک زیر کلیک کنید

ایرج خواجه امیری




متن بیوگرافی ایرج خواجه امیری

ایرج خواجه امیری متولد 11 دی 1311 در اصفهان (خواننده) است. نام اصلی اش حسین خواجه امیری متولد شهر خالدآباد نطنز از توابع استان اصفهان می باشد پدربزرگ اش حاج ملا میرزا از خواننده زمان ناصرالدین شاه است. فارغ التحصیل لیسانس رشته علوم نظامی از دانشکده افسری می باشد.

بیوگرافی ایرج خواجه امیری

 استاد ایرج خواجه امیری دو بار ازدواج کرده است، ایشان از همسر اول خود خانم توران صولت تاش صاحب سه فرزند بنام های همایون، هومن و هاله می باشد. از همسر دوم خانم فرزانه عمیمی نژاد هم، احسان و الیکا را دارد؛ احسان خواجه امیری حالا یکی از خوانندگان بنام پاپ بوده و الیکا نیز یکی از نوازندگان برجسته می باشد.

بیوگرافی ایرج خواجه امیری

حسین از کودکی در مراسم تعذیه خوانی شرکت می کرد و از آنجا نزد تعزیه خوانانی که ردیف و دستگاه می دانستند شروع به یادگیری آواز کرد. او سپس بعد از پایان تحصیلات ابتدایی در 12 سالگی به تهران رفت تا اینکه در 15 سالگی توسط مجید وفادار (آهنگساز) به استاد ابوالحسن صبا معرفی شد. بعد از دو سال حضور در کلاس های موسیقی ابوالحسن صبا در 17 سالگی به رادیو ایران رفت، سپس همزمان با ارکستر ابراهیم خان منصوری وارد همکاری شد.

بیوگرافی ایرج خواجه امیری

سال 1329 در 18 سالگی وارد دانشکده افسری ارتش شد. او علاوه بر حضور در برنامه های موسیقی ارتش در ارکست های مختلف موسیقی حضور داشت اما بخاطر محدودیت این نهاد نظامی ممی توانست از نام اصلی استفاده کند به همین خاطر نام هنری ایرج را برگزید.

بیوگرافی ایرج خواجه امیری

اولین فیلمی که آقای خواجه امیری در آن ترانه خواند فیلم روزنه امید در سال 1338 بود و عمده شهرت او نیز در میان عوام به خاطر همین کارها شکل گرفت. خوانندگی برای محمدعلی فردین ،منوچهر وثوق و رضا بیک ایمانوردی خیلی زود او را مورد توجه قرار داد تا اینکه انقلاب اسلامی فرا رسید. ایرج بعد از انقلاب ترجیح داد در کشور خود بماند، او بعدها از دهه 70 – 80 توانست بیش از ده آلبوم به بازار عرضه کند اما دیگر آن شور و شوق سابق را نداشت.

بیوگرافی ایرج خواجه امیری

دیدگاه کاربران انتشار یافته : 0 - در انتظار بررسی : 39
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.